Categorie:

Trends in Email Marketing – Emailmonks voorspellingen voor 2017

 | - door: .
Categorie : Geen categorie

Als het gaat om de statistieken, conversies en ROI gegenereerd door middel van een marketing-kanaal, e-mail marketing presteert beter dan alle anderen, met sociale media inbegrepen. Dit zorgt voor discussie over de vraag of email marketing stervende is. Feitelijk is e-mail dat ondergeschoven kindje die je nooit in de steek had moeten laten of het nu in 2017 is of daarna. Welkom bij de schitterende toekomst van e-mail marketing.

We voorspelden in 2016 een sterke stijging in het gebruik van interactieve e-mails en stijging van de mobiel-vriendelijke, beknopt en automatische e-mails, en een heleboel emoji’s in de onderwerpregel – deze voorspelling kwam uit.

Dus, wat is het waar e-mail marketeers naar uit moeten kijken in het komende jaar? Geïnspireerd door het succes van de 2016 voorspellingen brengen de Monks u voorspellingen over de toekomst van e-mail marketing in 2017.

Superieure Segmentatie

2017 verlangd naar iets buiten het reguliere-profiel op basis van segmentatie. Hoe laat openen uw abonnees over het algemeen uw e-mails, wat voor soort e-mails openen ze. Vraag jezelf dat af. De integratie van deze gegevens met andere informatie over klanten zal u helpen op voorsprong van uw concurrent te blijven in het komende jaar. Sommigen vinden het leuk als u uw e-mails vaker stuurt, terwijl andere dat als heel vervelend kunnen ervaren. Inzicht in het belang van de persoon die u een email te stuurt is eigenlijk een noodzaak; het zal uw segmentatie verbeteren.

Personalisatie naar een hoger niveau

Voornaam personalisatie heeft de e-mail marketeers hoge verwachtingen laten zien, maar nu dat iedereen hierover weet, doet het weinig om uw image te verbeteren; in feite, het ontmaskert u alleen als marketeer. Personalisatie zal deze fundamentele fase overtreffen. Algoritmen toegepast op het gedrag van de abonnees op uw site zal helpen om erachter te komen wat de intenties zijn. Geo-targeting kan nuttig zijn bij het leveren van op maat gemaakte aanbiedingen. Demografische, bedrijfsmatige-, gedrags- en psychografische gegevens kunnen elkaar helpen bij de opbouw van een koper persona, een trend die waarschijnlijk in 2017 een enorme vaart zal nemen. Een koper persona maakt het mogelijk om 1:1 geautomatiseerde + gepersonaliseerde e-mails te verzenden . Dit level van personalisatie zal langzaam aan groeien.

Mobiele Optimalisatie voor de beste e-mails

Een Litmus studie zegt dat 56% van de e-mail gebruikers bij voorkeur zijn mail opent op een mobiel device. En 42% delete deze als deze niet relevant nieuws toont of er slecht uitziet volgens een BlueHornet studie. Het zal dus vanzelfsprekend zijn voor e-mail marketeers om in de eerste plaats “mobile-first” na te denken; er is geen andere keus om op deze wijze e-mails (template in één enkele kolom is de beste oplossing) te creëren. De inhoud van de e-mail, zal geschreven moeten worden met mobiele gebruikers in het achterhoofd. Het onderwerp, de belangrijkste content en de CTA- alles zal kort en bondig moeten zijn, helder en to the point. CTA’s moeten prominent en makkelijk zijn om op te klikken.

Email + Social = A match made in heaven

Volgens Non-profit Hub, verhogen e-mails die social sharing knoppen hebben de click-through-rates met 150%! Wees ervan overtuigd dat social media integratie helpt. Het verzenden van e-mails over de campagnes die op uw sociale kanalen lopen zoals Facebook kan aanvullen op uw marketing inspanningen in 2017.

Een andere trending manier van het samenvoegen van de twee media is het gebruik van levende sociale media feeds in uw e-mails. Kanalen zoals Instagram, Twitter en Facebook kunnen helpen om dat snufje kruiden toe te voegen door middel van feeds over de nieuwste gebeurtenissen en schitterende afbeeldingen. Op deze manier kunt u reiken naar een breder publiek. En ervoor zorgen dat niemand iets van de pret mist.

Foto’s die het oog strelen

Afbeeldingen en emoticons beide helpen ze om de aandacht te trekken; ze zullen dat blijven doen in 2017. Zorg ervoor dat u ze strategisch inzet in het komende jaar en de helft van uw werk is gedaan met name gelet op de millennials. En om te weten wat precies de millennials willen, let op de laatste trends op sociale kanalen; het zal er zeker voor zorgen dat uw e-mails worden geopend en dat er geklikt wordt.

Breng emails tot leven met interactiviteit

Interactiviteit in e-mails heeft al een grootse entree gemaakt en is de toekomst van e-mail marketing, dat is zeker. De innovatieve elementen maken de e-mails van vandaag echt boeiend. Maar afgezien van het toevoegen van een wow-effect, helpt interactiviteit ook om meer content samen te persen in een kort en gebruiksvriendelijke formaat, die op zijn beurt de gebruikerservaring verbetert. Dus, het is een win-win situatie.

Geweldige interactieve elementen in e-mail die het verschil in 2017 maken

GIF en Video: GIF’s zorgden ervoor dat e-mails weer leuk werden. Bovendien worden zij ondersteund in heel veel e-mailclients, waardoor ze het meest gewilde interactieve element zijn. Video’s, hoewel ze een plek op de achterbank kregen in 2016 en zoveel ESP’s hadden besloten hen niet te ondersteunen, zijn ze helemaal klaar om een comeback te maken in 2017. Dankzij iOS10 ondersteuning van video’s van Apple in e-mail.

Kate Spade gebruikte een kleine animatie in haar GIF e-mail, en het resultaat is supercool.

Live Winkelwagentje: een live shopping cart in e-mails toevoegen helpt abonnees niet alleen te herinneren van wat ze hebben achtergelaten in hun winkelwagentje, maar maakt het ook makkelijker voor hen om deze te bewerken, zonder de inbox te verlaten. U kunt ook gebruik maken van deze ruimte om uw klanten eraan te herinneren over bestellingen die ze op een regelmatige basis plaatsen.

Countdown Timers: Een gevoel van urgentie leidt altijd tot het verhogen van conversies en countdown timers werken precies in op dit gegeven. Of u nu de nieuwsgierigheid te creëren over een aanstaande verkoop of u wilt uw abonnees herinneren aan de geldigheid van een aanbieding, countdown-timers is wat je daarvoor nodig hebt.

Radio Shack gebruikte ze in hun Cyber Monday promotionele e-mail, en maakte goed gebruik van de countdown-timers om de nieuwsgierigheid onder abonnees te verhogen.

 

Roterende Banners en Sliders: Deze elementen bieden de kans om meerdere beelden, die gekoppeld kunnen worden aan de respectievelijke pagina’s, toe te voegen. Roterende banners richten zich op een andere voordeel – ze bieden de mogelijkheid om meerdere CTA’s toe te voegen. Terwijl sliders een 2D-effect geven, geven roterende banners een 3D-effect.

Scratch Effect: Mensen hebben een diep nieuwsgierige aard en het scratch effect geeft dat een extra stimulans in e-mails. Scratch effect (het verstrekken van codes die na krabben verschijnen) werkt verbazingwekkend goed als het gaat om de presentatie van aanbiedingen.

Menu’s, accordeons, en Flip: Het verstrekken van alle nodige informatie en nog steeds de inhoud van de e-mail kort en krachtig houden dat is wat menu’s en accordeons u helpen doen – ze doen de inhoud krimpen. Door middel van flip, kunt u een productafbeelding klikken of tikken waarin de betreffende informatie zich bevindt, waarmee aanzienlijk ruimte wordt bespaard.

Voor meer informatie over design trends die nu de e-mail marketing wereld zal regeren te leren, kijk op onze infographic- Email Ontwerp Trends 2017

It’s a rap

Van next-level personalisatie tot betere manieren van integratie van sociale media en meer nadruk op visuele inhoud en interactiviteit die de lat hoger leggen. 2017 zal een spannend jaar voor e-mail marketeers worden. De strijd om in de inbox te onderscheiden is begonnen; enige wat je hoeft te doen is out-of-the-box denken.

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked*