13 Email Design Best Practices voor een goed begin in 2017
Relevante afbeeldingen, scherpe tekst, wat doen we met de lay-out?…. Pffff ! Email ontwerp kan moeilijk zijn. Maar het is wel belangrijk omdat het resultaat en inkomsten genereert. Een goed ontworpen email met alle elementen op de juiste plaats zorgt ervoor dat ‘ie wordt geopend en gelezen. Dus wat moet u doen om ervoor te zorgen dat uw email ontwerp perfect is? Bekijk deze e-maildesign-best practices die door de monniken in het klooster zijn gerealiseerd, om zeker te zijn dat u goed op weg bent.
1. Template verhalen
Het kiezen van het juiste sjabloon voor uw e-mail is een van de belangrijkste factoren die u moet overwegen bij het ontwerpen van een email. Volgens de laatste studie van Litmus , worden 56% van de e-mails geopend op mobiel. Dus, het is belangrijk om voor één kolom of een responsive sjabloon te kiezen.
2. Afmetingen bepalen
Ontwerp je e-mails binnen een breedte van 600 pixels. Voor mobiele telefoons, gebruik een enkele kolom lay-out die uw e-mail cross device compatibel maakt. De optimale breedte bij het ontwerpen van een layout voor mobiel is 320px en 640px voor retina.
3. Font-facts – Welk type, welke kleur
Het is van essentieel belang om uw ontwerp professioneel te houden, dus gebruik minder dan vier soorten lettertypes in een e-mail. Een goed voorbeeld is het gebruik van een lettertype voor headlines(één die de aandacht trekt) en een ander (een simpele lettertype) voor de email body copy. Blijf indien mogelijk bij systeemfonts. Wat de kleuren van de lettertypen betreft, beperk u opnieuw tot minder dan vier fonts. Een lichte kleurachtergrond is het beste omdat het de lettertypen kleurt.
4. Van Naam en adres – het komt van een bekende, van u!
Mensen hebben sneller de neiging om e-mails te openen wanneer ze herkennen van wie de e-mail afkomstig is. Zorg ervoor dat u uw merknaam, naam en herkenbaar e-mailadres gebruikt. ‘Bakker Bolletje’ is de merknaam en ‘info@bakkerbolletje.nl’ is het merkadres in het voorbeeld hieronder gaat dat niet helemaal lekker.
5. Gepersonaliseerde onderwerp tekst
Een gepersonaliseerde onderwerp tekst wordt over het algemeen 26% vaker geopend, volgens een Experian-studie.
Bron: Experian Marketing Services
Houd het kort (50 tekens of minder), helder en scherp. Kapitalen, speciale tekens en spammy woorden moet worden vermeden tijdens het schrijven van een onderwerpregel. Hier is een voorbeeld van Facebook:
6. Het voorbeeld
Die regel die onder uw onderwerpregel in het postvak verschijnt, dat is de voorvertoning / headertekst. Probeer deze te beperken tot 75-100 tekens. Belangrijker nog, de eerste 5-8 woorden spelen een cruciale rol om de aandacht van de lezers te trekken en hen te interesseren om de e-mail te openen; Zorg ervoor dat u deze tekst pakkend en relevant schrijft.
7. Call to action – Laat deze centraal staan
Het belangrijkste deel van een e-mail met betrekking tot conversie is ongetwijfeld wat er boven de vouw geplaatst staat, omdat inhoud boven de vouw geplaatst 84% meer de aandacht trekt dan de inhoud die eronder wordt geplaatst. Ook moet het de maximale visuele aandacht krijgen. Houd het kort en fris – dat is de manier om een ideale CTA te realiseren.
8. Verbinden met abonnees
Het aanbieden van links naar sociale media pagina’s kan een heleboel verschil maken om de aandacht van de lezer te grijpen. Het helpt om de zichtbaarheid van uw merk uit te breiden. Integratie van live feeds
9. Unieke-, en content die er bovenuit steekt
Onthoud dat veel mensen snel uw e-mail scannen, met vrijwel geen tijd om uw e-mails te lezen, vooral op mobiel. Houd de content pakkend en relevant. Schrijf op een manier die hen ertoe brengt om actie te ondernemen. Personaliseren van e-mails helpt om doorkliktempo en conversiepercentages te verbeteren; maak hier gebruik van en haal er voordeel uit. Om te voorkomen dat u in de spammap terecht komt, moet u de juiste balans van tekst en afbeeldingen gebruiken.
10. Afbeeldingen kunnen zo veel meer zeggen dan tekst
Afbeeldingen maken of breken een e-mail. Volgens een studie van Constant Contact presteert de klikfrequentie het beste bij e-mails met 3 of minder beelden. Voeg opvallende en relevante afbeeldingen toe met links. Helaas, zelfs vandaag, ondersteunen niet alle ESP’s afbeeldingen in e-mail of ze zetten de afbeeldingen standaard uit, dus vergeet niet om een alttekst toe te voegen aan al uw afbeeldingen. Voor achtergrondafbeeldingen, voeg een fall-back kleur toe. Bovendien voegt u ook een alt-tekst toe aan uw CTA omdat dat ook door een ESP kan worden geblokkeerd.
11. Interactiviteit om email op te fleuren
Interactiviteit in e-mails is het gesprek van de dag, en waarom niet? De meeste ESP’s ondersteunen al interactiviteit in e-mails. Menus, Accordions, GIF, Flip effect, Roterende carrousels, Sliders, etc. – Uw e-mails kunnen nu echt verleidelijk worden gemaakt. Bovendien biedt interactiviteit ook goede CTR’s. Wat wil je nog meer ?! Hier is een voorbeeld van accordeons in e-mail:
12. Een sprankelende handtekening
Een E-mail handtekening is uw visitekaartje en meer. Het is een goedkope en high-return marketing tool. Mis deze niet want de zichtbaarheid van uw merk zal verbeteren. Maar zorg dat je weet wat je moet toevoegen en wat je moet vermijden, tijdens het ontwerpen van een e-mail handtekening.
13. Respecteer voorkeuren
Het invoegen van een unsubscribe link is niet alleen essentieel, maar verhoogt ook uw merk reputatie. Een andere goede manier om je abonnees te behouden, is om ze naar je voorkeurcentrum te brengen, zodat ze het soort communicatie kunnen beheren waarin ze geïnteresseerd zijn.
Zo gezegd zo gedaan over de beste practices op het gebied van e-maildesign, vergeet nooit om uw e-mails grondig te testen op alle apparaten en in alle ESP’s. Ontwerp voor één van jouw klanten nodig of voor een campagne? Laat de deskundigen in het klooster u helpen met een echt geweldig e-mailontwerp .
Wrap Up
E-mail Design Best Practices om in overweging te nemen tijdens het ontwerpen van de perfecte email:
- Kies een sterke template
- 600 pixels breedte is “eigenlijk” heilig
- Minder dan vier font types en kleuren
- Van naam = uw merknaam, Van adres = an duidelijk en identificeerbaar e-mail adres
- Personaliseer de onderwerp regels
- Zorg voor een pakkende en sterke preview tekst
- CTA moet opvallend zijn en boven de vouw geplaatst worden
- Voeg website/ social media links toe. Deze zijn belangrijker dan ooit
- Zorg voor relevante en overtuigende content
- Voeg indrukwekkende images toe en vergeet de ALT-tag niet
- Zorg dat je indruk maakt met interactiviteit
- Geef subscribers de mogelijkheid om zich uit te schrijven en voorkeuren in te stellen