Aangezien één van de twee hoogseizoenen in de reiswereld voor e-mailmarketing aanbreekt, ziet het er naar uit dat onze inboxen weer gaan volstromen met nieuwsbrieven van al die geweldige reiswebsites waar we ons ooit op hebben geabonneerd.
Het is de tijd dat iedereen in de reis & gastvrijheidsindustrie wat langer op het werk blijft om aantrekkelijke aanbiedingen en e-mails te ontwerpen om hun abonnees te boeien en te interesseren voor al het moois. Maar wat zorgt ervoor dat je uniek bent?
De doordachte monniken hebben deze voorbeelden van e-mailsjablonen van binnen de industrie verzameld en een e-mail-audit uitgevoerd, zodat je weet wat anderen doen en wat je zou of niet zou moeten doen.
1. Carnival
Pluspunten:
- Er is een pre-header text, wat helpt en verhoogt de open-rate.
- ‘Today’s Deal’ en ‘My Benefits’ zijn de secties die gebruikers interesse genereren.
- Alle banners zijn zeer aantrekkelijk.
- Eerste scroll toont alle essentiële informatie.
Minpunten:
- De beeld-tekst verhouding wordt niet gehandhaafd. Het beeld gebaseerde sjabloon zal niet zo aantrekkelijk zijn met afbeeldingen die zijn uitgeschakeld.
2. The Ultimate
Pluspunten:
- De eerste scroll geeft het (reis-,)bericht duidelijk door.
- Het is goed om belangrijke links te gebruiken als navigatie.
- De hoogte van de email is perfect.
Minpunten:
- Pre-header, web-versie en can-spam footer wordt niet gebruikt (dit kan door ESP komen wanneer deze wordt verstuurd).
- Tekstlink styling komt niet overeen met het ontwerp.
- Er is geen gemarkeerde CTA in content copy.
3. Butlin’s
Pluspunten:
- Je krijgt een indruk van het bericht en de aanbieding na de eerste scroll.
- De hoogte van de email is perfect.
- Het gedeelte ‘Niet missen’ geeft een gevoel van urgentie.
- De 3 kolom sectie omvat alle aanbiedingen binnen een beperkte hoogte.
- Het is goed om belangrijke links te gebruiken als navigatie.
Minpunten:
- Pre-header, web-versie en can-spam footer wordt niet gebruikt (dit kan door ESP komen wanneer deze wordt verstuurd).
4. Jetsetter
Pluspunten:
- De belangrijke links zijn gebruikt als navigatie.
- Een goede pre-header text, zoals hier gebruikt, bevordert open-rate.
- Alle aanbiedingen trekken de aandacht en zijn goed gepresenteerd.
- Aantrekkelijke beelden met goede resolutie verbeteren de schoonheid van de e-mail.
- Image-Text ratio is ideaal
Minpunten:
- De email is een beetje te lang. Mailbare microsite elementen zoals Menus, Carousels, Accordions, Sliders, Flip of Rotating banners zouden het geweldig hebben gedaan voor Jetsetter
- De lengte kan problemen met Gmail en Outlook-clients veroorzaken.
5. Eurostar
Pluspunten:
- De e-mail is gepersonaliseerd met de naam van de abonnee.
- Navigatie bovenaan bevat alle passende links.
- Social icons zijn goed geplaatst in de footer.
Minpunten:
- Het ontwerp is niet makkelijk aanpasbaar.
- Het formulier dat in de e-mail wordt gebruikt, is niet compatibel met alle e-mailclients.
- Het gebruik van de unsubscribe link in pre-header tekst is niet een heel goed idee, want het zal bovenaan worden weergegeven.
- Ze hebben geen web-safe lettertype gebruikt. Het is goed als er een fall-back wordt weergegeven.
6. Hipmunk
Pluspunten:
- Het karakter van de e-mail versterkt het merk door het hele ontwerp.
- De eerste scroll geeft duidelijk de dienst van het bedrijf weer.
- De CTA en de optie om de apps voor Android en IOS te downloaden, worden gepast gemarkeerd.
Minpunten:
- Pre-header, web-versie en can-spam footer wordt niet gebruikt (dit kan door ESP komen wanneer deze wordt verstuurd).
7. Thomas Cook
Pluspunten:
- De email is de juiste hoogte.
- De navigatiebalk boven de footer is een goed idee.
Minpunten:
- Het ‘held’ beeld ontbreekt. Vandaar dat er geen afbeelding wordt getoond na de eerste scroll.
- De tweede CTA “Selecteer uw aanbod” is niet goed gestructureerd / geplaatst in het e-mail ontwerp.
8. Stena Line
Pluspunten:
- Aanbieding in een apart contrasterend element, samen met een CTA. De template heeft in totaal 2 CTA’s.
- ‘Doorsturen naar een vriend’ link – kan effectief zijn, maar op geen enkele manier een plaatsvervanger voor populaire sociale netwerken.
- Logo en afzender informatie verstrekt.
Minpunten:
- Geen social icons in de e-mail.
- Sommige delen hebben geen web-safe fonts; images worden mogelijk niet correct getoond als de e-mailclient van zijn kant beelden blokkeert.
9. Virgin Holidays
Pluspunten:
- Logo en afzender informatie verstrekt.
- Personalisatie en CTA zoals “Follow your dreams” helpt om verbinding te maken met abonnee.
- Social icons zijn aanwezig.
- “Bekijk de volledige e-mail”- link in de kop als de afbeeldingen niet worden geladen.
- De link ‘Vind ons’ geeft informatie over fysieke winkels.
Minpunten:
- Afhankelijk van de vraag of de abonnee naar de website klikt.
10. Airbnb
Pluspunten:
- Logo is bovenaan, in de header.
- Het is een korte email met één CTA.
- Links zoals ‘Find a place to stay’ kunnen klikfrequenties verbeteren.
- Social icons en Unsubscribe link aanwezig.
Minpunten:
- Geen pre-header text, geen link om e-mail in de browser te bekijken.
- Afhankelijk van de vraag of de abonnee naar de website klikt om de informatie over te brengen.
11. Otel.com
Pluspunten:
- Juiste afzender en contactgegevens verstrekt.
- Navigatie bar is gebruikt.
- CTA kan worden bereikt na één scroll.
- GIF gebruikt – Verbetert de look en feel, mits ondersteund door de e-mailclient; fallback, uiteraard, is noodzakelijk.
Minpunten:
- Typos moeten worden vermeden.
12. GWR
Pluspunten:
- Heeft een link (knop) naar de website bovenaan – verbetert de klikfrequentie.
- Interactive design element – Countdown wordt gebruikt, zorgt voor urgentie en stimuleert klikfrequenties.
- Korte en eenvoudige mail met minimale kleuren.
- Font styling is consistent – fijn voor de ogen.
- Sociale iconen inbegrepen – Bevat ook een MESSENGER voor makkelijk delen
Minpunten:
- De cruciale CTA is er niet.
We draaien er een eind aan
Nu is het tijdperk van super personalisatie en daarvoor moet je in real-time op de klantwensen, -intenties en -behoeften richten. Emailmonks gelooft dat gewone e-mails nog steeds effectief zijn, marketeers in de reisbranche moeten nu in interactiviteit duiken om hun reis e-mail templates creatief en boeiend te maken. Het is tijd om je abonnees te verbazen met mailable microsites.