Net als iedere andere relatie, zal deze tussen u en uw e-mail abonnees waarschijnlijk na een tijdje stil worden. Na verloop van tijd beginnen uw aanbiedingen, onderwerplijnen en inhoud oninteressant te worden en de abonnee wordt ‘inactief’. Dat wil zeggen, hij stopt met het openen van uw e-mails. Dus, als u de geweldige chemie wilt terugvinden die u ooit met uw abonnees heeft gedeeld, is een campagne voor re-engagement e-mails uw enige optie.
Een studie van Salesforce bewijst dat 63% van de onderzochte marketeers re-engagement campagnes beschouwt als zeer effectief . Een ander onderzoek laat zien dat 45% van de ontvangers aan wie de e-mails worden verzonden, de daarop volgende berichten lezen.
Hier is een compilatie van 10 echt creatieve en indrukwekkende e-mail inspiraties van e-mails uit ons klooster, waarmee u uw verloren liefde kunt terugwinnen (lees inactieve abonnees)
.
1. Surf Stitch
SurfStitch stuurt hun inactieve abonnees een ‘Hello’ mail en informeert hen over alles wat zij hebben gemist sinds ze weg waren – van nieuwe producten naar nieuw ingevoerde merken en van aanbiedingen naar hun laatste fashion blog posts. Ze hebben ook de neiging om op maat gemaakte e-mails te sturen op basis van de voorkeuren van de abonnee. Een goede combo, inderdaad!
2. Basil Tree
Het cafe zet de meest gebruikte re-engagement techniek in. Zij sturen een ‘ik mis je’ email koppeling met een exclusieve $25 off deal om hun abonnees opnieuw te betrekken. Deze methode werkt het beste als uw inhoud uw abonnees niet meer verleidt.
3. Feelunique
Feelunique.com probeert zijn inactieve abonnees terug te halen door meerdere verschillende aanbiedingen tegelijk te plaatsen. Er is iets voor iedereen, of u nu een keer in de winkel bent of een shopaholic bent die de mogelijkheid heeft om zich bij hun VIP-winkelclub aan te sluiten. Het is echt heel moeilijk om NEE te zeggen tegen hen.
4. Yahoo
Yahoo stuurde een email naar hun abonnees om hen te herinneren hun account te activeren voor een bepaalde deadline. Ze raken zeker de emotionele snaar door te zeggen ‘We willen je terug’.
5. L.L.Bean
Met een vriendelijke toon in hun e-mail haalt L.L.Bean de nieuwsgierigheid van de inactieve abonnees naar boven door te vertellen dat ze veel hebben gemist, maar ze kunnen nog steeds meedoen. Aangezien iemand misschien niet door e-mails wil worden lastig gevallen, bieden ze ook andere manieren om zich te verbinden met Facebook, Twitter enz. De foto in de e-mail zorgt ook voor nieuwsgierigheid over hun uitrusting voor buiten.
6. Facebook
Om hun gebruikers niet inactief te houden, verleidt Facebook hen vaak terug met een samenvatting van meldingen- statussen en foto’s die hun vrienden in een bepaalde periode hebben geplaatst. Een geweldige manier om de inactieve personen terug te halen.
7. Photojojo
Photojojo! Geeft zijn re-engagement e-mail een leuke twist om de aandacht van zijn abonnees te grijpen. Wat de e-mail uniek maakt, is de achtbenige octopus, op een humoristische manier, die verklaart waarom zij op alles in hun winkel $8 korting geven.
8. RunKeeper
De klemtoon leggen op het belang van fit blijven en hoe het rennen kan hen helpen om de gewenste resultaten te behalen, stuurt RunKeeper zijn gebruikers, die nog geen training hebben getekend, een re-engagement email. Gewoon een simpele herinnering.
Ze spelen goed in op het schuldgevoel
9. SPY
Terwijl SPY de abonnee een kans biedt om op de lijst te blijven of zich uit te schrijven, wijzen zij ook op tien redenen waarom de abonnee een deel van de familie zouden moeten blijven. Een goede manier om de abonnee te herinneren waarom hij / zij voor hun lijst had gekozen.
10. 9th & elm
De onderwerpregel – Soms heb je maar weinig ruimte nodig – is een meesterwerk. Het geeft de lezer het gevoel dat de afzender hen zo goed begrijpt. 9e en elm vraagt, zeer beleefd, zijn abonnee om een beslissing te nemen – Re-engage of uitschrijven, door deze belangrijke optie aan het eind van de email te tonen. Deze e-mailvoorkeur maakt het gemakkelijk voor abonnees om actie te ondernemen.
Takeaways
Er zijn een aantal zaken die re-engagement emails indrukwekkend maken. In een goede re-engagement email staat het volgende:
- Vertel abonnees wat ze hebben gemist tijdens hun afwezgheid
- Stel een exclusief aanbod voor
- Geef een verzameling aanbiedingen die het moeilijk maken om nee te zeggen
- Voeg emoties toe om abonnees te lokken
- Geef andere manieren om verbinding te maken met sociale media
- Stuur ze een compilatie van gemiste meldingen
- Gebruik humor om sympathie te winnen
- Geef uzelf de schuld
- Herinner abonnees waarom ze deel uitmaken van uw lijst
- Stel uw abonnee beleefd voor een beslissing te maken. Re-engage of schrijf je uitRe-engagement e-mails zijn de kers op de taart die de dode email lijst weer leven inblaast. Klik hier voor tips voor de ideale re-engagement email. Voor designing en slicing van re-engagement emails, bezoek onze bestelpagina.